2019. júl 04.

Jéghideg-tűzforró tök és hal párosítás

írta: blanketta
Jéghideg-tűzforró tök és hal párosítás

Néha nem kell túlbonyolítani a fogásokat, csak főzz egyszerűen.

Szeretem amikor a hideg és a meleg találkozik egy-egy ételben egymással. Hát itt is ez történik.

Ami kell a főzelékhez:

Friss kapor

youghurt egy pohár

egy nagyobb friss tök vagy gyalult tök kb fél kiló

só, bors és egy csipet foghagyma

alaplé kb 1,5- 2  dl

A tököt legyaluljuk sóval föltesszük főni egy kis alaplében. Ne főzzük túl éppen csak 5-10 percig. Hozzáadjuk a többi fűszert és a friss, apróra vágott kaprot. Majd hozzákeverjük fokozatosan a youghurtot, ha krémesebben szeretjük, akkor botmixerrel pürésíthetjük. Lehűtjük és tálaljuk a  halas rétessel, ami a következőképpen készül el.

Kell hozzá egy általunk kedvelt hal filéje. Én pisztrángot választottam, megpirítottam foghagymával, citromkarikával majd összenyomkodtam villával és réteslapba töltöttem, föltekertem, vajjal megkentem a tetejét, mandulával megszórtam és 15 perc alatt kisütöttem és forrón tettem a hideg főzelékre. Tejföllel lehet díszíteni:)

Jó étvágyat:)

 

img_20180719_193959_1.jpg

Szólj hozzá