2018. nov 01.

Mangós chilileves tavaszi tekerccsel

írta: blanketta
Mangós chilileves tavaszi tekerccsel

Nagyon szeretem a csípős ételeket, a különféle chilik találkozását, nem csak kapszaicin függő vagyok, hanem szeretem felfedezni az ízt és a színeket a csípős íz mögött. Nagy kedvencem az enyhén citrusos habanéró amely nagy dundi alakjával és friss illatával igazán berobbantja az ízlelőbimbókat. Enyhén trópusi gyümölcsös íze, savasságot kölcsönöz az ételnek , nem vastag de mégis lédús. Az édesebb alapokhoz kiválóan lehet párosítani.

38097380_240971429888806_1200150352268099584_n.jpg

 

A Pancs Gasztro Placcon voltam és ott vettem egy füstöl chilis fürj tojást, az eladó úgy fogalmazott, hogy éppen csak megmelegíti az ember száját fogyasztás közben. Azóta foglalkoztat a gondolat, hogy egy olyan levest szeretnék készíteni ami hideg, de érzetre meleg a chilitől. Hát most megszületett ez a csodás hideg-meleg mangós finomság. Én most tavaszi tekercseket készítettem hozzá, de grillezett rákkal is nagyon finom.

Ami kell hozzá:

- 2 érett mangó

- kb 1,5 dl kókusztej

- kb 1,5 alaplé (csirke vagy zöldség, ha nincs akkor becsukom a szemem és lehet kockából is csak ne mondd el senkinek) :)

- habarnéró 

- piros enyhébb chili

- koriander

-só, bors

-egy kanál mustár a savasságért

hot-pepper-habanero-burkina-yellow-2044-p.jpg

 

A mangót megpucoljuk, megpróbáljuk úgy, hogy a lehető legkevesebb levet veszítsük és próbáljuk meg nem széttrancsírozni a gyümölcsöt, ami egy érett mangónál nagy kihívás:)

Felkockázzuk és aprítóba tesszük, ráöntjük a forró alaplét és a megmelegített kókusztejet, beletesszük a koriandert és a sót, borsot, mustárt. Összeturmixoljuk krémesre. A chiliket fokozatosan, folyamatos kóstolgatással adjuk hozzá, hogy ne legyen túl erős, tényleg csak melegítsen.

Lehűtjük a tálaláshoz.

A tekercsbe én tegnapról maradt grillezett halat pépesítettem össze egy kis reszelt répával, és poré hagymával.

A rizs lapot egy pillanatra meleg vízbe teszem, hogy hajtható legyen ennek a közepébe töltöm a tölteléket és összehajtom, majd forró olajban kisütőm.

Ha grillezett rákot használok akkor megpucolom a rákokat és 1-1 perc alatt narancssárgára sütöm.

Chilivel és friss korianderrel tálalom.

Jó Étvágyat.

 

 

 

Szólj hozzá

Levesek