2018. nov 04.

Egyszerű trüffelgolyók

írta: blanketta
Egyszerű trüffelgolyók

Van olyan, hogy az embert egyszerűen elemészti a vágy valamiért, pláne, hogy ha tilos ennie. Én is így voltam egy kis édességgel tegnap este, elkezdtem sportolni és elhatároztam, hogy nem eszem este hat után . Sose voltam túl édesszájú, de hát ha nem lehet akkor pláne, hogy kell. Ismeritek ezt az érzést ugye? Forgolódtam az ágyban csoki után epekedve mígnem elhatároztam, hogy ha nem is ehetem meg de legalább megcsinálom magamnak másnapra és az elkészítés közben érzem az illatát, tapintom a finomságát, ez majd elűzi az édesség utáni vágyamat.Elhatároztam hát, hogy trüffelt készítek, nagyon egyszerű és krémesen lágy:)

Ami kell hozzá:

- 200 gramm csokoládé (minél magasabb kakaótartalmú, mert az finomabb is, de jobban is lehet vele dolgozni))

-70 gramm tejszín

(kétharmad csokoládé, egyharmad tejszín kb.)

-kakaópór

A csokoládét és a tejszín fölmelegítjük, majd óvatosan fokozatosan összekeverjük őket, itt figyeljünk arra, hogy semmiképpen se csapódjon ki a kakaóvaj vagy a tejzsír, ezért kis adagokban adagoljuk a tejszínt a csokihoz és folyamatosan keverjük. Ízesíthetjük magokkal, aromákkal szörpökkel. Én narancsszörpöt használtam két evőkanálnyit. Majd betesszük a hűtőbe 10 perce, hogy kicsit meghűljön és kanál vagy a nedves kezünk segítségével golyókat formálunk és kakaóba vagy csokoládé reszelékbe forgatjuk.

És már kész is, ugye milyen egyszerű?

Jó étvágyat.

 

 

22489763_1463783127008439_6341759044356816829_n.jpg

Szólj hozzá

Csokizás